HTML

Ugrás Svájcba

Svájci életem és kalandjaim. Küzdelmek, életvitel, mindenféle fura vagy akár megdöbbentő események.

Friss topikok

  • Lex D'Arquebus: @Lex D'Arquebus: Kimaradt egy vessző. Helyesen: Nem, Zürich volt a székhely... (2015.08.27. 08:36) Szabadnap
  • firg_firg: Hello, a paratartalom a penesz miatt fontos. Sok lakas hajlamos a peneszedesre. A mienk kb 10 eves... (2014.04.06. 09:50) A whole new world...
  • Lex D'Arquebus: Tudod fura, hogy ittlétem alatt összesen egy magyar sráccal alakult ki valami barátságféle, pedig ... (2014.02.11. 13:40) Mindenféle
  • Péter Ruprecht: Papírkutya! :)))) (2013.09.03. 12:09) Határok, első rész
  • Péter Ruprecht: Na végre, hiányoztak már a postok! Rupiék örülnek, hogy jól érzitek magatokat. A családi látogatá... (2013.08.21. 06:28) Pótlék

2013.07.22. 10:38 Lex D'Arquebus

Tapasztalatok

Jó régen nem írtam semmit. Hétvégén hazamentem Magyarországra, társultam egy autóba, így a tervezettnél előbb mentem, mint eredetileg lett volna augusztusban. 11 óra oda, 12 vissza. Nem egyszerű, nem is lehet ezt így csinálni, akárhogy is van, repülővel kell menni. Gyakorlatilag otthon voltam 32 órát. Aludni sem sokat aludtam, mivel nem azért mentem, és ma hajnal negyed 5-re értem vissza. Zombimód ON. 3 óra alvás után bejöttem dolgozni, meglátjuk, mi sül ki belőle. :)

Jó volt kicsit otthon lenni, látni a családot, kicsit felszabadultabb vagyok most, mint ezelőtt.

Érdekes volt, hogy amikor elindultam, vártam, hogy újra Zürichben legyek, csak az volt a rossz, hogy ott kellett hagyjam a családot. Kezdem megszokni az ittlétet, és magam is meglepődtem, mert úgy gondoltam, hogy furcsa lesz egy jóval kisebb városban élni, mint Budapest, de nagyon hamar belerázódtam, szeretem, hogy gyalog is rengeteg mindent meg tudok közelíteni, sokkal többet sétálok, mint otthon. Inkább megyek 3-4 megállót gyalog, és nézelődöm, minthogy felszálljak a villamosra. Mondjuk ennek köszönhetően van, hogy 1-2 lámpaváltást kihagyok, mert annyira nézek, hogy a lámpát meg nem figyelem. :)

A munka jó, vannak benne kihívások, de ahogy mondják, teher alatt nő a pálma, úgyhogy nem is bánom. Tornáztatom az agyam eleget. Ja, a munkaidő 8.4 óra naponta. Kötelező 24 perc szünet munka közben. Igazából nem nehéz kihozni, mivel 40-50 perc egy ebéd, ha kimegyünk a kollégákkal. Elég nemzetközi ételeket eszünk, vannak kötött napok, például hétfő: pizzanap. Ezen kívül volt már thai (ezt kétszer próbáltam, abszolút nem jött be, az édes, emellet kicsit csípős ízvilág), olasz (itt az árban benne volt előételnek saláta, a végén pedig fagyi), viszont amiben kellemesen csalódtam, az a kínai. Magyarországon valahogy minden kínainak van egy egyen mellékíze, amit vagy szeret az ember, vagy nem, az itteni szecsuáni viszont annyira finom volt, hogy azt kell mondjam, eddig az volt a legjobb, amit ettem, mióta kijöttem.

A héten lehet kipróbálom a strandfürdőt (medencés, nem a tavi), mert ahogy néztem, 30-31 fok lesz. Már kintről megnéztem, barátságosnak tűnik, ha rá tudom beszélni a szálláson a srácokat, egyik nap munka után kimegyünk, kb. 300 méter gyalog.

Ja, majdnem elfelejtettem, voltam múlt héten moziban, a Gru 2 3D vetítésén. Már belemélyedtem a filmbe, nagoyn jó volt, egyszercsak film kikapcsol, felkapcsolják a lámpákat, kérdezem, hogy ez most WTF, elszakadt a film, vagy mi? Mondja a kolléganő, hogy nem, szünet van. Miii???? Milyen szünet? Minden filmben van szünet, kimehess folyóügyet intézni, vegyél fagyit, kukoricát, amire szükséged van. Hát, én mondtam, hogy 1.5 órát azért csak kibír az ember. Az lehet, de költsél pénzt. Vegyél, fogyassz. Hurrá. Így kellemesen este 11kor lett vége a programnak.

Az is érdekes számomra, hogy sok étteremnél úgy vannak az asztalok, hogy mondjuk 6 hely van, leültök ketten, és simán odaül az asztalodhoz akár 4 másik tökidegen is, ha ott van hely.

Egyelőre ennyi jutott eszembe, majd még jelentkezem, ha valami érdekessel találkozom.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ugrassvajcba.blog.hu/api/trackback/id/tr535418285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása