HTML

Ugrás Svájcba

Svájci életem és kalandjaim. Küzdelmek, életvitel, mindenféle fura vagy akár megdöbbentő események.

Friss topikok

  • Lex D'Arquebus: @Lex D'Arquebus: Kimaradt egy vessző. Helyesen: Nem, Zürich volt a székhely... (2015.08.27. 08:36) Szabadnap
  • firg_firg: Hello, a paratartalom a penesz miatt fontos. Sok lakas hajlamos a peneszedesre. A mienk kb 10 eves... (2014.04.06. 09:50) A whole new world...
  • Lex D'Arquebus: Tudod fura, hogy ittlétem alatt összesen egy magyar sráccal alakult ki valami barátságféle, pedig ... (2014.02.11. 13:40) Mindenféle
  • Péter Ruprecht: Papírkutya! :)))) (2013.09.03. 12:09) Határok, első rész
  • Péter Ruprecht: Na végre, hiányoztak már a postok! Rupiék örülnek, hogy jól érzitek magatokat. A családi látogatá... (2013.08.21. 06:28) Pótlék

2014.02.24. 14:23 Lex D'Arquebus

Ma

Süt a nap, jó a kedv. Ahogy a kolléga megfogalmazta, büntetendő ilyen szép időben benn lenni, emelni a GDP-t, és nem odakinn élvezni a napsütést. Mondjuk csalóka, mert olyan hűdenagyon meleg nincsen. Ráadásul nemsokára jön az eső, az okosok szerint. Remélem nem lesz igazuk, főleg nem a hétvégére, mert családi együttlét lesz, jó lenne nem beszorulni a szobába, ha már itt van ez a szép ország.

A helyzet változatlan, albérletkeresés és ügyintézés. 

Hétvégén bringáztam egy kört, ami jólesett, viszont ráébresztett, mennyire eltunyultam az elmúlt időszakban. Meg jó régen bicikliztem, úgyhogy csak küzben esett le, hogy ha leszáguldasz a domboldalon, és sáros a talaj, a nadrágodnak nem tesz jót. :) Cserébe szép helyeken jártam, láthattam a svájci természetet is.

image003.jpg

Ez a Katzensee környéke, körbementem. Rengeteg futóval, sétálóval találkoztam, tipikusan az idő-tömeg-tér összefüggésének az esete. Nyáron még fürdeni is lehet a tóban, elég szépen kialakított fürdőhely van, öltözővel, büfével és mosdóval. Néha csak megálltam, néztem a tájat és a felszálló repülőket.

image004.jpg

Nem, ez nem repülő. :)
Azt kell mondjam, hogy kell bicikli ide, nagyon jól kiépített úthálózat van, könnyen lehet közlekedni, és még az autók sem akartak elcsapni, mikor bementem közéjük. Azért lehet, hogy valami sisakot nem ártana beszereznem, van rá példám, hogy valakinek az mentette meg az életét, hogy volt rajta, anélkül már nem élne.

Közlekedésről jut eszembe, hogy még mindig nem tudtam levetkőzni a magyar viszonylatokhoz szokott gondolkodásomat. A lakáskeresésnek köszönhetően elég sokat járok ide-oda, sokszor időre. Ilyenkor mindig megnézem, hogy hogyan, mikor és milyen csatlakozással tudok menni. Aztán persze mindig előbb megyek, nem szoktam hozzá, hogy ha azt írják, hogy ekkor jön a villamos, akkor az az esetek 99%-ában tényleg akkor jön, nem kell annyira parázni.
A villamosvezetőnek van egy kis fedélzeti számítógépe, listával, hogy milyen állomások jönnek, mikorra kell odaérni, és egy külön ablakban a plusz-mínusz másodpercek, hogy éppen hogyan viszonyul a menetrendhez. Minden megállóban látja, mikor kell elinduljon, kell-e sietni. Meggyőző.
Ja, a villamosról jut eszembe, hogy a múltkor néztem a karbantartási táblát, ami látható helyen van a kocsiban. Gyártás: 1976. Öregebb, mint én. Szóval nincs az, hogy vadiúj villamosok járnak, meg ötévente cserélik, simán vannak 30-35 éves példányok is. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ugrassvajcba.blog.hu/api/trackback/id/tr485830653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása